onsdag 9 mars 2011

Magellansundet

Nu har vi nått Magellansundet, en passage för de som vill ta sig mellan Stilla havet och Atlanten utan att runda Kap Horn. Regn och rusk men fantastiska vyer. Vi är tillbaka till att vara igång 24h om dygnet så nu är det vakna upp mitt i natten och sova en del på dagen som gäller igen. Jag har sett två späckhuggarfenor och den andra vakten såg jag en Humpback whale. Livet på Sea dragon rullar på som vanligt med andra ord och vi lever i vår lilla bubbla. Jag har tagit ytterligare ett vattenprov och känner mig allmänt nöjd med tillvaron.
/Anna R
Besättningen! Från vänster Teresa, Chris, Tasha, Jeff,
Brit, Robert, jag, Dale, Clive, Alfred.

1 kommentar:

  1. Hej Anna, jag läste för första gången idag om dina häftiga äventyr. Jag och familjen har ju varit på Gran Canaria så jag förstår hur du har det;-). Vilken fantastisk resa, blir väldigt avundsjuk, fast inte sjösjukan som ju kan vara en riktig nära-döden upplevelse. Men du verkar ju ha anpassat dig. Nu har ni väl kommit till lugnare breddgrader gissar jag. Vi här hemma följer din blogg med stort intresse och ser fram emot att höra mer när du kommer hem. Våren börjar så smått visa sig här. Fast i helgen låg nästan hela Vättern med 30 cm glasklar kärnis. Det var som att flyga...

    Glada hälsningar från Magnus på jobbet

    SvaraRadera