tisdag 8 februari 2011

I väntan på båten blir det gauchoridning

På grund av motorhaveriet som innebär att jag kommer stanna längre här i BA, så bestämde vi oss igår kväll för att åka ut till familjens estancia (ung ranch) tidigt i dag på morgonen. Jag ska bland annat få lära mig att rida som en gaucho. Det är tydligen en hel del som skiljer sig från "vanlig" ridning, till exempel så är det enhandsfattning som gäller. På min dumma fråga varför det var tvunget att vara så kom det självklara svaret "ja men du håller ju i lassot med den andra handen". Det här kan komma att bli en mycket intressant upplevelse. Jag har haft ett ganska begränsat umgänge med hästar sedan året på ridskolan för drygt 20 år sedan. Jag får återkomma när vi kommer tillbaka, förhoppningsvis med en bild, för det finns inget internet på estancian.

Vad gäller Sea dragon så har det både skrivits (i El País) och gjorts TV inslag i Uruguay. Jag ser verkligen fram emot att få stiga ombord snart och höra om allt som de har varit med om och kommit fram till!

/Anna R

1 kommentar:

  1. Håll i hatten vännen! Och lycka till på hätryggen. :-)
    Kram-Helena

    SvaraRadera