torsdag 10 februari 2011

Lata dagar

Lite av ett antiklimax det här med motorhaveriet, men å andra sidan går det verkligen ingen nöd på mig. Det handlar ju dessutom bara om dagar.
Delar med mig av några bilder från dagarna på estancian så länge.


 Inte direkt snålt på fikafronten.
Del av utsikten från baksidan av huset. Horisont på sjön har man ju varit med, på land betydligt mera sällsynt. 1200 kor har de och ett trettiotal hästar, alla går ute året runt och hagarna är av storleken att de knappt kan kallas hagar. En rolig grej är att det finns vilda strutsar.
Jag tvivlar starkt på att proteinbrist är vanligt förekommande i Argentina.


Jag har ibland svårt för att vara måttlig. I det här fallet så blev det två heldagar tillsammans för mig och "min" häst Gateado. Det tog faktiskt inte så lång tid innan jag greppade det här med att avslappnat följa hästens rörelser, att bli ett med hästen. Det var magiskt och det gick inte att sluta.



3 kommentarer:

  1. Vilken tur du att du gillar kött, det blir vegetariskt med farmen i helgen. Imponerad av din omåttlighet, saknar bara lassot i handen på bilden. Ay caramba!

    SvaraRadera
  2. Nä, det hade jag inte tänkt på faktiskt. Det där med horisont på land. Coolt att få uppleva det!
    Kramar-Helena

    SvaraRadera