måndag 14 februari 2011

Nu närmar det sig

Nu börjar det röra på sig. I dag åker jag till Montevideo för vidare transport till Piriapolis. Jag kommer att bo två nätter med resten av besättningen i ett hus som de hyrt och på onsdag så kastar vi loss om allt går som planerat. Spännande och lite nervöst!

I dag var sista dagen här i huset med familjen och det blev asado med släkten i trädgården precis som när jag kom - cirkeln sluts. Jag är otroligt glad och tacksam för den här veckan - så oändligt mycket bättre och trevligare än ett hotell. De senaste dagarna har jag hunnit med att turista, t.ex. så har jag åkt kors och tvärs i en sån där öppen buss med hörlurar. Ett mycket effektivt sätt att överblicka stan och lära sig saker (men kanske inte så charmigt). I förrgår fick jag se lite av Rio de la plata deltat då några vänner till familjen bjöd med oss på sin båt. Kul att få uppleva båtliv utanför Sverige, kunde konstatera att det finns stekare även i Argentina.

/Anna R

Sista asadon med släkten.
Siesta i skuggan efter maten.



Tre gånger har jag sprungit under veckan och i dag fick jag sällskap av en tretton år yngre förmåga så då gick det lite snabbare.

1 kommentar:

  1. Hallå igen! Fasen va du håller formen! Eller är det alla släktmiddagar och begränsad packning (läs: vikt) som jagar ut dig på löprundor? *s* Själv har jag fått benhinneinflammation och får vila nån vecka. Ajaj. Men så spännande att det drar ihop sig! Ska bli såå kul att följa dig på båten.

    Stor kram- Helena

    SvaraRadera